Sanat eğitimi, enstrüman çalma ve öğrenme etkinlikleri çocukların görsel, işitsel, psiko-motor, kavramsal, duygusal ve analitik zeka gelişimlerine yadsınamayacak katkılar sağlamaktadır. Modern eğitim yaklaşımlarında çocukların farklı alanlarla erken yaşlarda tanışmaları çok değerlidir. Bu çalışmaların, zengin görsel, işitsel ve kinestetik etkinliklerle verilmesi, ileri yaşlarda eğitim alacakları birçok farklı alan için sağlıklı bir temel oluşturur. Açı Müzik ve Sanat Okulu olarak, okul öncesi 4 ve 5 yaş grubu için oluşturduğumuz programlarla çocuklarımızın ilkokul öncesinde
doğaçlama, drama, görsel sanatlar ve müzik yoluyla duygu ve fikirleri gösterme yeteneğinin geliştirilmesi, temel müzik okur-yazarlığına adım atmalarını ve bu kazanımlarını performans ile birleştirmelerini hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda önerdiğimiz program seçeneklerini aşağıda görebilirsiniz.
English Creative Drama,
Yaratıcı drama çocukların kendilerini tanımalarını ve iç dünyalarına ayna tutmalarını sağlayan en önemli etkinliklerden biridir. Yaşamlarında geleceğe yönelik kararlar almalarını sağlayacak önemli becerilerden bazıları yaratıcı drama yoluyla kazanılabilir.
Sahneleme endişesi olmadan; öncelikle çocuk kendi potansiyelinin farkına varır, çok boyutlu düşünür, aktif, meraklı ve sorgulayıcı olur, özgüven, hayal gücü ve yaratıcılık becerileri, kendini ifade etme becerisi gelişir, dilini doğru kullanma becerisi gelişir, yorumlama becerilerini geliştirir ve grup ilişkilerini güçlendirir. Program Berrin Debayar ve asistanı Sibel Eskinazi tarafından yürütülür.
Creative drama is one of the most important activities that enable children to know themselves and to hold a mirror to their inner world.
Some of the crucial skills for making future decisions in their academic lives can be gained through creative drama.
Without the worry of staging; first of all, the child realizes his/her own potential, thinks multi-dimensionally, becomes active, curious and questioning, develops self-confidence, imagination and creativity skills, and self-expression skills, it improves the ability to use their language correctly, develops interpretation skills, and strengthens group relations.
Açı Müzik ve Sanat Okulu, “Müzik-Dans-Hareket” dersi sürece odaklı, Orff-Schulwerk yaklaşımını prensip alan bir programdır. Program, oyun temelli; ritim, ses, dans, drama, beden perküsyonu gibi disiplinlerarası iletişimi ve çocukların, anı yaşamak, keşfetme-tekrar etme-deneyimleme, doğaçlama gibi becerilerini geliştirmeyi hedefler.
4-5 yaş grupları için gerçekleştirdiğimiz Müzik Dans Hareket dersi ile ilkokul öncesinde öğrencilerimizin erken yaş dönemi enstrüman eğitimiyle tanışmaları hedeflenmektedir.
Küçük Girişimciler programı, çocukların bireysel gelişimini, sosyal çevre içindeki farkındalıklarını, kendilerini ifade ediş biçimlerini desteklemek ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek üzere oluşturulmuş bir programdır.
Çalışmalar katılımcıların kendi yaş skalalarına uygun gruplar oluşturularak İngilizce olarak yürütülür. Tasarlanmış çeşitli materyallerden oluşan eğitsel ve oyun malzemeleriyle aşağıdaki konular üzerinde çalışmalar yapılır.
Program hedeflerimiz:
• Kendini ifade edebilme
• Dikkat ve sözel ifade
• Duyguların kontrolü
• Analiz edebilme
• Karar alabilme
• Problem çözme
• Takım çalışması
• İnce motor becerisi gelişimi
5 yaş Piyano programı ile öğrencilerimizin piyano alanında, en kolay öğrenme kapasitelerinin olduğu yaş dönemini değerlendirerek sağlam temellerle ilerlemeleri hedeflenmektedir.
Program hedeflerimiz;
• Öğrencilerimizle temel piyano eğitimine giriş yapmak.
• Piyano klavyesini geniş bir şekilde tanıma / kullanabilme ve temel müzikal kavramların uygulanması üzerinde becerileri gelişimini desteklemek.
• Repertuvar çalışmalarına geçiş.
Çalışmalar; haftada 1 gün, 30 veya 40 dakikalık bireysel ders dilimleri olarak planlanmıştır.
Ritim Atölyesi, 5 yaş okul öncesi öğrencilerinin grup çalışmasıyla temel müzik becerilerini geliştirmek için oluşturulmuş bir programdır. Öğrencilerimiz, bu derste ritim çalışmaları eşliğinde temel müzik kavramlarını oyunlarla performansa dönüştürürler.
“Ritim Atölyesi” programı ile öğrencilerimizi temel ritim enstrümanları ile tanıştırmak, sürece odaklanarak keyif almalarını sağlayan müzikal içerikler ile ritmi keşfetme-tekrar etme-deneyimleme ve doğaçlama gibi temel enstrüman uygulamaları ile geleneksel müzik türlerine eşlik ederek müzik kültürü oluşturmayı hedeflenmektedir.