Enstrüman Çalışmalarında Ailenin Önemi
İlk aşamalarda çocuğunuz çalışırken onun yanında kalın. Onu dinlemek, konsantre olmasına yardımcı olmak ona yapacağınız en büyük iyiliktir. Öğretmeninin, çocuğunuzun notalarının üzerine ve defterine yazdığı notları inceleyin. Bu hem sizin için, hem de çocuğunuz için yararlı olacaktır. Çocuğun enstrümanını çaldığı yerin sessiz olmasına ve çalışmasının bölünmemesine dikkat edin. Çocuğunuzun ikinci öğretmeni olmaya çalışmayın. Bir ebeveyn olarak sizin göreviniz “öğretmek” değil “desteklemek” tir.
Çocuğunuzun enstrüman çalmaya başladığı ilk zamanlarında hem siz hem de ailenin diğer fertleri olarak ona sabırla yaklaşın. Unutmayın ki her şey istikrarlı bir şekilde çalışarak ve zamanla gelişir. Keman, bateri gibi enstrümanların ilk evrelerde çıkardıkları seslere alışmanız gerektiğini bilerek çocuğunuzu bu enstrümanlara yönlendirin.
Acele edip kendi seçiminize göre bir enstrüman almayın. Enstrüman seçiminde öğretmenin yönlendirmesi büyük önem taşımaktadır. Çocukların çalışmalarını değerlendirirken eleştirel bir gözle yaklaşmayın. Başarı ve çabalarını kutlayın, onları yüreklendirin.
Çocuğunuz bir enstrüman öğrenirken ona yardımcı olmanız için “müzisyen” olmanız gerekmez. ABRSM’nin baş müfettişlerinden ve deneyimli piyano öğretmeni Clara Taylor “Ebeveynlerin kendilerinin müzisyen olması kesinlikle önemli değildir. Ama bir ailenin yapabileceği en kötü şey evde çocuğa “öğretmen” gibi davranmalarıdır.” Herkes enstrüman üzerinde birkaç nota öğrenebilir ama, bize öğretilen şudur, “Başarıya ulaşmanın yolu düzenli çalışmadan geçer”. Bu doğru. Çocuğunuz ne kadar yetenekli olursa olsun, çalışmadan kendini geliştiremez.
Günlük çalışma sürelerine “düzenli” bir şekilde uymalarına dikkat göstererek ve onları çalışmaya teşvik ederek çocuğunuzun sanatsal gelişimine katkıda bulunabilirsiniz.